Vordering NLG 800.000

Binnen één maand na het overlijden van Jhr. dr. Henri W.M. van der Wyck dient een van de bestuursleden een vordering van NLG 813.028,20 in bij het bestuur van Stichting van der Wyck-de Kempenaer.
Deze vordering zou zijn ontstaan door werkzaamheden die mevrouw dr. J. (Jannetje) Enklaar -Lagendijk tot 25 jaar geleden in opdracht van de Jonkheer zijn uitgevoerd en bij Zijn leven geheel onbetaald zijn gebleven.
De werkzaamheden zouden betrekking hebben op enkele boeken die zij in samenwerking met de Jonkheer heeft geschreven.

Hieronder staat een kopie van de vordering zoals deze is ingediend door mevrouw Enklaar -Lagendijk.

Ter onderbouwing van de vordering wordt op 8-11-2001 een verklaring afgegeven door de heer drs. Coenaet Otto Alexander baron van Schimmelpenninck van der Oije.
De heer Schimmelpenninck van der Oije is tussen 9-2-2007 en 1-1-2015 zelf bestuurder geweest van Stichting van der Wyck de -Kempenaer.

Onderstaand is de desbetreffende verklaring.

Hieronder is een recent uittreksel uit het handelsregister van de KvK weergegeven met een historisch overzicht van alle bestuurders van Stichting van der Wyck -de Kempenaer.

Hieronder wordt een gerechtelijk vonnis weergegeven. In deze zaak heeft o.a. mevrouw Enklaar -Lagendijk getracht om een oordeel te krijgen over haar vordering. Zie pagina 6.