Onderzoek

De gehele nalatenschap van Jonkheer dr. Henri Wolter Matheus van der Wyck, is na zijn overlijden op 14-10-2001 overgedragen aan Stichting van der Wyck –de Kempenaer, welke de Jonkheer in 1998 zelf heeft opgericht.

Na diverse verklaringen van betrokkenen zijn er twijfels ontstaan over de wijze van beheer en het uitvoeren van de statutaire doelstellingen door het bestuur van Stichting van der Wyck –de Kempenaer.

Dit is aanleiding geweest om een onderzoek in te stellen.
Het onderzoek richt zich o.a. op het traceren van de erfstukken van Jonkheer dr. Henri W. M. van der Wyck. Gebleken is dat veel van de zaken welke tot de erfenis behoorde niet meer te traceren zijn.
Zo zijn bijvoorbeeld de boerderijen met grond in Ommen en Koarnjum beide verkocht.
De sloop van zijn woonhuis in Doorn is op haden. Onze stichting wil voorkomen dat het laatste erfgoed van de Jonkheer verdwijnt en heeft een rechtszaak aangespannen. De zaak dient woensdag 21-11-2018 om 9.00 bij de rechtbank Utrecht.
UPDATE: De rechtbank Utrecht heeft onze vorderingen afgewezen. Per 28-12-2018 dient er een hoger beroep bij het hof in Arnhem.
Op de subpagina's onder de knop "onderzoek" vindt u recente ontwikkelingen van ons onderzoek en actuele activiteiten.

Hieronder worden enkele krantenartikelen weergegeven, deze zijn afkomstig uit een digitaal krantenarchief.

Wij hebben vragen gesteld aan het bestuur van Stichting van der Wyck –de Kempenaer inzake het beheer.
Een kopie van de brieven is tevens verstuurd naar alle bestuurders en oud bestuurders van de stichting. Ondanks herhaalde verzoeken zijn onze vragen tot op heden onbeantwoord gebleven.

Hieronder wordt een kopie van de correspondentie weergegeven.